torsdag den 12. april 2018

Kort fra Convention er klar til salg

For tre uger siden kørte jeg op til mine forældre for at sige hej til dem. Med mig havde jeg en stor kasse fyldt med kort, som var blevet afleveret i Cancerkorts kasse til Convention. Tak for det allesammen. Mine forældre plejer at forestå pakningen af kortene, så de er klar til salg. Altså sætte mærker på og pakke kort og kuvert sammen i cellofanpose.

Jeg fik ved samme lejlighed flere større og mindre kasser med retur, som mine søde forældre havde siddet og pakket siden vinterferien. Ofte har det været sådan, at jeg dårligt har kunnet nå at aflevere dem kortene, før det hele var pakket, klar til salg. Det har mest handlet om at dem hentet, da afstanden er forholdsvis stor.

Her tre uger efter har jeg fået den store kasse fra Convention retur. Min far kom med kassen, da han kom herned i lørdags for at holde weekend med os. Det hele er nu pakket og klar til salg. Denne gang er det ikke engang mine forældre, som jeg skal takke for indsatsen, men måske nærmere min niece Nadja på 15 år, som vist er den, som har stået for pakning og mærkning af de fleste af kortene.

De sidste tre uger har været hektiske og triste, da min mor dagen efter mit besøg for tre uger siden pludselig faldt død om mit barndomshjem. Det har sådan set jo ikke noget med Cancerkort at gøre, men er bare mest en trist konstatering. At Cancerkort har mistet en trofast pakker betyder jo ikke så meget. Den rolle er nem at erstatte trods alt (min far er også ret god til den opgave). Men jeg har mistet min mor, og mine børn deres mormor. Ikke mindst har min far mistet sin trofaste livsledsager gennem noget, der ligner 55 år eller mere. Det er uerstatteligt og meget trist.

Færdigpakkede kort fra Convention
Kassen med kortene fik ikke lov at stå uberørt så længe. Min niece var på besøg hos min far og kastede sig over opgaven med at ordne kortene. Nadja har nu somme tider hjulpet mine forældre med at pakke kort, så hun var ikke helt uvant med opgaven. Kortene er klar til salg, og jeg har masser af kort til årets konfirmationer. Faktisk er den ene af de to bedrollere kun med konfirmationskort.

Jeg bør også nævne, at jeg har fået støttemærker og en kasse kuverter sponsoreret af Kolind Bogtrykkeri. Det gør det så dejligt, at jeg ikke skal ud og at købe kuverter til de mange kuvertløse kort og ej heller betale for tryk af klistermærker.

Tak til Kolind Bogtrykkeri
Det gør faktisk en stor forskel for mig og projektet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar